Resepi Pizza Telur Rendah Karbohidrat

Resepi Pizza Telur Rendah Karbohidrat

Resepi Pizza Telur Rendah Karbohidrat

ha.. hari ni aku nak kongsi menu untuk Diet Atkins lagi.. yeah hari-hari diet Atkin punya menu.. sesapa yang tak diet Atkin pun leh cuba bagus apa kurang karbo..

Okeh kita terus ke Resepinya..

 

Bahan-Bahan

1 Biji Telur (0.6g carb)

2 sudu kecil daging rebus or grill (grill lagi best) (o carb)

1 sudu kecil isi sardin atau tuna (0.5g carb)

1 sudu kecil daun sup & daun bwg (0.5g carb)

1 sudu besar kobis (1g carb)

sedikit sos Peri Nandos (0.5g carb)

1/2 sudu kecil  butter (0 carb)

1/2 keping cheese (0.4g carb)

(ni anggaran je carb ke, maybe terlibih atau terkurang tapi selalunya aku letak lebih sebab xlah enjoy sgt kan… hehe)

TOTAL CARB : 3.5g carb

Cara-Caranya…

1. Pukul telur, campur semua barang kecuali cheese & butter

2. Panaskan Pan kecil (pan yang utk goreng sebijik telur tu) & cairkan butter

3. simbah adunan tu dlm pan, agak-agak masak belah bawah & alihkan

4. taburkan cheese chedale or mozarela…

5. Agak-agak dah masak leh la makan..nyum….

Ini dia ringkasan resepi… 😀

Resepi Pizza Telur Rendah Karbohidrat

 

3 Comments

  1. baby September 29, 2013
  2. Amy November 8, 2013
  3. Aina March 19, 2015

Leave a Reply