Menu Diet Atkin

Menu Diet Atkins Menu Rendah Karbohidrat – Hari Ke 5

Menu Diet Atkins – Hari Ke 5

BREAKFAST

1/2 slice Salmon Grill (0 carb)

Broccoli rebus 3 potong kecil (anggaran 1g carb atau kurang)

Cauliflowers rebus 3 potong kecil (angaran 1g carb atau kurang)

Bell Pepper Grill 1 sudu besar (anggaran 1g carb atau kurang)

Menu Diet Atkin

LUNCH

haha hari ni hari broccoli sedunia, pagi broccoli, petang pun broccoli menu diet Atkins aku tengah hari ni ialah..

– Ayam goreng rempah (serbuk cili + rempah soto )(+-5g carb)

-Salad Ice Berg 2 keping (0.8g carb)

-Cheese 1 keping (0.7 Carb)

-Sayur goreng…(bahan-bahan dibawah)

Broccoli 1/2 cawan (3g carb)

+

Cauliflowers 1/2 cawan(2.5g carb)

+

Bell pepper potong dadu 1 sudu besar (0.4g carb)

+

Bawang besar 1 sudu kecil (0.5g carb)

& semua bahan kat atas di goreng bersama ikan bilis  (0 carb)

Menu Diet Atkin

Total Carb Menu Tengah hari Atkins : 13g

huhu agak keterlaluan tengah hari aku ni kena kurangkan sikit la pasni malam xleh amik carb dah la camtu hmm..

 

DINNER

Malam sangat simple sebab aku datang umah mak, jadi aku tgk peti ais ada daging je, jagi aku goreng kunyit je daging pastu makan sayur sawi yang mak aku buat ngan goreng ikan bilis sket.. hmm sedap…

Menu Diet Atkin Resepi Rendah Karbohidrat

ni kiraan karbohidratnya,

Sayur Sawi 1cup (2.0g carb)

Ikan Bilis Goreng, Carb pada bawang & Cili (2.0g Carb)

Daging Goreng Kunyit , carb pada kunyit (0.5g carb)

 

jadi total Karbohidrat yang aku ambil untuk hari ni ialah 16.5g carb .. yeah still under 20g.. hehe

lagi 2 hari untuk umumkan berat semasa aku ok… xsabarnya… tapi yang pasti memang aku rasa sedikit kurus tau…

Oppsss tengah malam aku lapar sebab petang tadi makan awal.. aku makan telur goreng letak cheese sebijik hehe…

Menu Diet Atkins Resepi Rendah Karbohidrat

Nabila Fieza

Nabila Fieza

Nabila Fieza adalah pemilik dan penulis laman web Fieza.Net di mana beliau berkongsi pengalaman, petua-petua, resipi masakan dan tips-tips berguna untuk rakan-rakan netters.

Siri Popular

Bercuti di Korea Selatan

Bercuti di Bandung

Resipi Diet Atkins

Update Terbaru

Pau Goreng Cadbury

Resepi Pau Goreng Cadbury

Hari ni aku nak kongsi resepi yang sangat sangat sangat simple.. dengan hanya guna 2 bahan tapi dapat hasilkan kuih yang sangat yummmy! 100% kanak-kanak

Ada Komen/Soalan/Mesej?

Tinggalkan komen, mesej atau tanya soalan di ruangan mesej kat bawah tu.

  Subscribe  
Notify of